Ten tips - Jak si ulehčit ranní vstávání

19. march 2011 at 17:40 | Lea Jennifer |  Free time
Každý to známe...Spokojeně si pospáváme ve vyhřáté posteli, zdá se nám o tom nejkrásnějším blonďákovi, když v tom zazvoní budík. Odporný zvuk, který musí probrat snad každého spáče. A vám nezbývá nic jiného, než se vyhrabat z té měkkoučké postele a pořádně bouchnout do budíku, aby jste nepřišli o sluch. Ti, co vlastní budíky s automatickým odkládáním, jsou na tom možná ještě hůře. Slavou větu "Ještě pět minut, a pak opravdu vstanu" snad nemusím připomínat :) A rázem je půl osmé, a my nevíme, kam dřív skočit. Přestože nás o důležitosti spojení vstávání a ranní rozcvičky učili již kreslení Králíci z klobouku, většina z nás je po ránu schopná sotva se docourat do koupelny. Jak se tedy vyhnout takovýmto ranním nepřijemnostem a vstávat s úsměvem? Mám pro vás pár tipů! :)

1) Měj dostatek času

Vstávej tak, abys všechno stíhala a abys nemusela dělat věci na poslední chvíli. Pokud víš, že na snídani ti ráno zbývají tak čtyři minuty, vstaň klidně o deset minut dřív a tu snídani si dopřej. Je lepší všechno dělat pozvolna a v klidu, aby se tvé tělo probralo. Já třeba vstávám hodinu před tím, než mi jede autobus. Tím, že nejste hned od probuzení ve stresu a máte dostatek času, budete po celý den mnohem více v pohodě a klidu.

2) Vstávej v dobré náladě

Já vím, lehce se to říká, ale hůře konná. Když ti zazvoní budík a tebe to v mžiku vytrhne z krásného snu, je jasné, že nebudeš v dobré náladě. Ale ještě když ležíš v posteli a přemlouváš se ke vstávání, zkus si přehrát vše dobré, co tě ten den čeká. Těšíš se na kroužek? Nebo až si odpoledne vyrazíš kámoškou? Je spoustu věcí, které si můžeš dát jako motivaci ke vstávání, ale můžu ti zaručit, že tato metoda opravdu funguje!

3) Přísun čerstvého vzduchu

Čerstvý vzduch tě probere. I přesto, že venku mrzne, otevři alespoň na chvilku okno a nadýchej se čerstvého vzduchu. V noci se tvůj pokoj velmi rychle zadýchá. Někteří lidé taky doporučují nechat na noc zapnuté topení. Celá místnost se vytopí a vstávat z vyhřáté postele není takový problém. U téhle varianty ale můžeš rychle prochladnout díky přechodům z tepla do zimy.

4) Trik s budíkem

Pokud patříš k těm, které budík sice probudí, ale oni ho vypnou a spí dál, vystačíš si s jednoduchým trikem, který určitě znáš. Stačí si budík dát někam daleko od postele. Jak daleko, to záleží na tobě. Platí ale určitě pravidlo, že čím dál, tím delší cesta a tím víc tě to probudí. Opět je tu ale menší varování. Když vstaneš moc rychle, do hlavy se ti nahromadí krev a zatočí se ti hlava. Mně se tohle stává dost často, proto radši preferuji pomalé vstávání :) Ještě je tu ale jedna možnost. Dnes už existuje spoustu druhů budíků, které tě zaručeně přinutí vstát. Vyzkoušej třeba budík, který se po zazvonění sám zkutálí na zem a bude jezdit po místnosti tak dlouho, dokud ho nevypneš :) (Tip: gadgetzone.cz)

5) Fyzické probuzení

Podívejme se teď na kočky. Když vstanou, dokážou se celé hodiny protahovat. Zkus to taky a nepodceňuj roli ranní rozcvičky :) Odborníci doporučují zívat (klidně nahlas), pořádně se protahovat, nebo si dát menší rozcvičku. Do té se samozřejmě nikomu nechce, ale tady tím myslím například jenom nenáročnou chůzi popřípadě běh na místě nebo rotaci na rotačním disku. (Tip: efitness.cz)

6) Dej posteli Good bye

Když už sis dala tu práci a vstala si, teď tě jakási kouzelná síla táhne zase zpátky do postele? Udělej tomu stop! Prostě se tam nevracej. Dopomůže ti k tomu třeba co nejdříve opustit ložnici. Ovšem málokterá z nás má zvlášť ložnici a zvlášť pokoj. Zkus tedy svojí postel ustlat nebo přes ní přehoď deku, pokud to obyčejně neděláš. Do takové ustlané postele už se ti nebude chtít vracet tolik jako do té rozehřáté neustlané ;)

7) Nahoď zdravou barvu

Co nejdříve po probuzení si opláchni obličej studenou vodou. A studenou, jako opravdu studenou! Teplá voda totiž neprokrví obličej tak důkladně jako studená a také tě tolik neosvěží. Po dlouhém spánku je tvůj obličej bledý a zapadlý? Díky studené obličejové spršce získá správnou narůžovělou barvu. Navíc na umytý obličej se mnohem lépe nanáší make-up, pudr aj..

8) Zažeň žízeň

Předpokládejme, že spíš osm hodin. Za tu dobu tvé tělo nedostane vůbec žádné tekutiny. Nějaké má sice ještě z večera, ale teď ráno potřebuje dodat nové. Vypij ráno tedy alespoň jednu skleničku (250ml) nějakého pití. Pro dobrý ranní start do dne je vhodný třeba čaj nebo káva. Pozor na džusy, sice se doporučují, ale jen v malém množství, protože jsou močopudné a můžou pak moc často zaměstnávat tvůj močový měchýř. Já osobně doporučuji dát do sklenky vlažné vody kolečko citrónu a půl lžičky cukru. Takový nápoj vás dokáže nastartovat :)

9) Zažeň hlad

Zde platí to samé, co u předchozího bodu. Pokud si myslíš, že když naplníš žaludek vodou a tím pádem už nemusíš jíst, jsi na omylu. Ani vynechávání snídaně není zdravé. To co slýcháváš skoro každý den v reklamách v televizi - že snídaně dělá den apod. je pravda. Ze snídaně totiž tělo bere až 30% energie na celý den. Neodkládej tedy snídani s tím, že si něco koupíš ve školním bufetu. Snídat by se mělo do jedné hodiny od probuzení, už jen proto, abys měla energii na cestu do školy :)

10) Smile please

Pokud ranní vstávání zvládáte bez problémů, můžete si pogratulovat. Pokud ne, sem si jistá, že to chce jen pevnou vůli. A nezapomeňte, že s úsměvem jde všechno lépe. Usmějte se tedy na sebe jen tak do zrcadla a pochvalte si účes nebo oblečení. Vždyť už jen tím, že vstanete dříve z postele získáte ještě spoustu výhod. Nejste od rána ve stresu, stihnete si ještě zopakovat učivo na test, vychutnáte si snídani a můžete si ještě v klidu skočit třeba na Facebook a popřát všem krásné dobré ráno :)

XoXo
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Christine Christine | Web | 19. march 2011 at 22:00 | React

Tyto rady hned ráno vyzkouším ;) Opravdu to zní zajímavě.. něco na tom bude. Máš opravdu krásnej a zajímavej blog :)

2 Mishell Mishell | Web | 20. march 2011 at 13:26 | React

dokelu, aký design :O myslela som, že som prišla na blogspot alebo tak nejak :) krásny <3

3 Džana ^^ :) Džana ^^ :) | Web | 20. march 2011 at 21:54 | React

Dlouho si nepřidala koment :/

4 Džana ^^ :) Džana ^^ :) | Web | 21. march 2011 at 18:12 | React

Nóó,tak sorry :D Mě to připadá jako 13456 let :D

5 superman. superman. | Web | 22. march 2011 at 15:45 | React

osobně ranní vstávání nesnáším:/ je to hnus. někdy se mi prostě nikam nechce. ale co se dá dělat. škola volá:D:/ tyhle rady určitě někdy použiju. některý se mi zdají dost působyvý(:

6 Mára Mára | 13. september 2011 at 15:36 | React

Zní to opravdu dobře. Jsem sice kluk ale doufám že to zafunguje i na mě. Ranní vstávání je totiž pro mě noční můra. Někdy mám chuť nejít spát abych nemusel ráno vstávat :-D

7 BenyR BenyR | Email | 16. january 2017 at 18:27 | React

I found this page on 12th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it is not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

8 MarcoQ MarcoQ | Email | Web | 18. january 2017 at 11:22 | React

Přidal jsem svůj blog do oblíbených

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement